regulamin sklepu
1. Zakres ważności regulaminu
Helpomat to sklep internetowy, dostępny w domenie www.helpomat.pl, będący własnością i prowadzony przez Bushido Games Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Andrzeja Małkowskiego 30, wpisane do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod numerem KRS: 0000477212, NIP: 8522604586, Regon: 321428287, z którą Klienci mogą się kontaktować pod następującym adresem mailowym [email protected]
Niniejszy regulamin dotyczy wszystkich zamówień zawartych pomiędzy firmą Bushido Games Sp. z o.o. i jej Klientami w internetowym sklepie Helpomat.
2. Przebieg procesu zamówienia, umowa kupna
2.1. Przebieg procesu zamówienia:
Sklep internetowy Helpomat oferuje swoim Klientom różne produkty i usługi. Klient, klikając na zdjęcie lub nazwę produktu/usługi, przechodzi do strony z opisem produktu/usługi oraz ze szczegółami dotyczącymi np. rodzaju czy wielkości. Produkt jest umieszczany w wirtualnym koszyku poprzez kliknięcie w przycisk “Dodaj do koszyka”.
Klikając na ikonę koszyka, wyświetlaną w prawym górnym rogu sklepu, Klient przechodzi do strony, na której może w dowolnym momencie sprawdzić produkty w wirtualnym koszyku i w razie potrzeby dokonać zmian, np. zmienić ilość sztuk danego produktu.
Po dodaniu produktu do wirtualnego koszyka, pojawia się okienko koszyka z wyborem kolejnej akcji – kontynuowania zakupów lub przejścia do płatności. Jeśli Klient chce sfinalizować zamówienie, przechodzi do płatności. Zarejestrowani Klienci mogą podać w tym miejscu swój adres e-mail lub login, oraz hasło, aby skorzystać z zapisanych na koncie Klienta informacji w celu realizacji zamówienia. Alternatywnie Klient może zarejestrować się jako nowy użytkownik lub dokonać transakcji bez zakładania konta. W następnym kroku Klient musi podać dane do faktury i adres dostawy jeżeli jest inny. W tym miejscu także Klient może dodać wiadomość do kuriera lub do sklepu. Następnie Klient wybiera formę dostawy oraz sposób płatności. Na dole strony znajduje się podsumowanie zamówienia, czyli koszt wybranych produktów, koszt dostawy oraz suma tych kosztów. Aby sfinalizować zamówienie, Klient zobowiązany jest zaznaczyć, iż akceptuje Regulamin Sklepu oraz Politykę Prywatności, a następnie kliknąć w przycisk “Kupuję i płacę”.
Klient będzie informowany na bieżąco o postępach realizacji zamówienia poprzez wiadomości e-mail. Po odebraniu zamówienia z magazynu przez kuriera, Klient otrzyma wiadomość o wysłaniu zamówienia wraz z linkiem do śledzenia paczki. We własnym zakresie o wysyłce i planowanym terminie dostawy będą także Klienta informować właściwe firmy kurierskie. Także po wysłaniu paczki Klient otrzyma w wiadomości e-mail elektroniczną fakturę zakupu, którą należy traktować jako dowód zakupu. Sklep nie wystawia paragonów.
2.2 Umowa kupna:
Przedstawienie asortymentu w sklepie Helpomat służy jako ilustracja i nie stanowi wiążącej oferty sprzedaży. Klient składa wiążącą ofertę kupna poprzez sfinalizowanie procesu zamówienia i kliknięcie w przycisk “Kupuję i płacę”. Wówczas Klient otrzymuje automatyczne potwierdzenie złożenia zamówienia na podany adres e-mail (tzw. potwierdzenie zamówienia). To potwierdzenie zamówienia nie jest jeszcze zawiązaniem umowy. Zawarcie umowy kupna z Helpomat następuje w momencie, gdy sklep przyjmie zamówienie Klienta, wysyłając zamówiony towar i potwierdzając to e-mailem z informację o wysyłce.
3. Ceny i koszty przesyłki
3.1. Ceny:
Podane ceny produktów i dostawy są cenami netto i nie zawierają podatku VAT. Podatek VAT jest automatycznie obliczany i dodawany do wartości zamówienia w koszyku.
3.2. Koszty przesyłki:
Nie obowiązuje minimalna oraz maksymalna wartość zamówienia, natomiast do każdego zamówienia zostanie doliczona opłata za wybraną formę dostawy, o ile oferta konkretnego produktu nie stanowi inaczej. Maksymalna waga i rozmiar paczki zależą od wybranej formy dostawy. Jeśli dane zamówienie przekroczy maksymalną wagę lub rozmiar paczki dla konkretnej formy dostawy, zamówienie może zostać wysłane w kilku paczkach, natomiast Klient w takiej sytuacji poniesie tylko taki koszt dostawy, jaki zostanie podany w podsumowaniu zamówienia, jeszcze przed jego zatwierdzeniem.
4. Dostawa
Helpomat dostarcza swoje towary tylko na terenie Polski. Czas dostawy określony jest w opisie produktu i jest liczony od następnego dnia roboczego po otrzymaniu płatności.
Dostawa odbywa się w godzinach określonych w regulaminach poszczególnych dostawców usług kurierskich. Klient może wstrzymać wysyłkę zamówienia do wybranego terminu, jeśli taka informacja zostanie zawarta podczas składania zamówienia lub zamówienie będzie na takim etapie realizacji, że wstrzymanie jego wysyłki będzie jeszcze możliwe.
W przypadku, gdy nie wszystkie produkty dostępne są w magazynie, Helpomat zastrzega sobie prawo do zorganizowania na własny koszt częściowej dostawy, o ile Klient akceptuje takie rozwiązanie. W przypadku, gdy Helpomat nie z własnej winy nie jest w stanie dostarczy zamówionych produktów, ponieważ nie może ich już otrzymać od dostawcy, Helpomat może wypowiedzieć umowę. Wówczas Helpomat powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Klienta i zaproponować podobny produkt. Jeśli jednak nie ma podobnych produktów w ofercie lub też Klient nie życzy sobie zamiany produktu, Helpomat zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu płatności.
Jeśli doręczony towar został uszkodzony podczas transportu, Klient proszony jest o sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera doręczającego paczkę lub w punkcie odbioru czy Paczkomacie, przed zakończeniem procedur odbioru paczki, nie jest to natomiast obowiązek Klienta. Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z Helpomatem poprzez dostępne kanały kontaktu. Helpomat ma wówczas możliwość złożenia reklamacji towaru u podmiotu świadczącego serwis lub ubezpieczyciela. Jeśli jednak Klient nie poinformuje o szkodzie powstałej w czasie transportu, nie ma to żadnego wpływu na ustawowe warunki gwarancji.
W celu bezproblemowej realizacji zamówienia, Helpomat przekazuje odpowiedniej firmie dostawczej adres mailowy i numer telefonu Klienta. Przekazanie adresu mailowego i numeru telefonu jest obowiązkowym elementem zawieranej umowy kupna z Helpomat. Klientowi nie przysługuje w tej kwestii prawo wyboru lub odwołania. Więcej informacji na ten temat jest dostępnych w punkcie Polityka prywatności.
5. Rejestracja Konta w sklepie Helpomat
W celu założenia Konta w sklepie Helpomat (Rejestracji) należy wypełnić formularz dostępny na stronie sklepu. Z chwilą potwierdzenia Rejestracji dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Klientem a Helpomat, której przedmiotem są usługi świadczone przez sklep Helpomat, na warunkach określonych w Regulaminie.
Świadczenie usług w ramach Konta na www.helpomat.pl ma charakter bezterminowy. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę zawartą z Helpomat dotyczącą Konta w każdym czasie, wysyłając oświadczenie na adres e-mail [email protected]. Nie dotyczy to sytuacji, w których Helpomat jest w trakcie realizacji zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania zamówienia.
6. Zastrzeżenie własności
Towar pozostaje własnością Helpomat aż do momentu całkowitej zapłaty za towar. Zastaw, przeniesienie własności w celu zabezpieczenia wierzytelności, przetwarzanie lub wprowadzanie zmian w wyglądzie przed przekazaniem prawa własności do produktu są dozwolone jedynie za zgodą sklepu Helpomat.
7. Prawo do odstąpienia od umowy
W kwestii prawa do odstąpienia od umowy w relacjach B2B, zastosowanie mają regulacje Kodeksu Cywilnego. Powodem odstąpienia może być:
- dostarczenie wadliwego towaru;
- niezgodność z zamówieniem;
- błędy w dostawie.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować o tym fakcie sklep Helpomat w formie pisemnej: listownie lub za pomocą poczty elektronicznej na adres [email protected].
8. Gwarancja i odpowiedzialność
W mocy prawnej pozostają ustawowe warunki gwarancji oraz rękojmi.
Sklep Helpomat nie odpowiada za konsekwencje nieprawidłowego stosowania produktów.
Helpomat zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. Naprawiony produkt odsyłany jest do Klienta na koszt sklepu Helpomat. W wypadku zwrotu środków za wadliwy/uszkodzony produkt, jeśli jego naprawa lub wymiana nie jest możliwa, Helpomat zobowiązuje się do zapewnienia odbioru wadliwego produktu od Klienta lub do zwrotu środków za samodzielne odesłanie wadliwego produktu przez Klienta.
Gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi za wady produktu. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne, otarcia, obicia, przecięcia oraz zmiany użytkowe powstające na skutek naturalnego zużycia materiału.
Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Helpomat niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Helpomat albo sklep ten nie wymienił produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunął.
9. Metody płatności i kody rabatowe
9.1. Metody płatności
Metody płatności dostępne w sklepie Helpomat to:
- przelew tradycyjny na konto bankowe – przelew natychmiastowy, wiążący się z dodatkową opłatą do banku Klienta, zostanie zaksięgowany na koncie bankowym sklepu w ciągu kilku minut, jeśli przelew zostanie wykonany w dni robocze, w godzinach pracy sklepu. Przelew zwykły zostanie zaksięgowany w ciągu kilku godzin do 2 dni roboczych, w zależności od banku Klienta oraz godzin sesji przelewów wychodzących w banku Klienta i sesji przelewów przychodzących w banku sklepu.
- szybkie płatności online Tpay – szybkie płatności online (karta, blik, internetowe konto bankowe) nieobciążone dodatkową opłatą, docierające do sklepu niemal niezwłocznie.
Dane osobowe Klientów, dokonujących płatności przelewem on-line lub kartą płatniczą, są przekazywane operatorowi płatności Tpay obsługującemu przedmiotową płatność. Przekazanie dotyczy danych osobowych niezbędnych do zrealizowania płatności przez operatora.
Sklep internetowy Helpomat oczekuje na płatność za zakup w wypadku wyboru przedpłaty przez 7 dni kalendarzowych. Klienci, którzy złożyli zamówienie z płatnością za przedpłatą, ale go nie opłacili, otrzymają mailowe przypomnienie o konieczności dokonania płatności za zakup w dniu złożenia zamówienia lub w dniu kolejnym. Nieuiszczenie płatności za zakup we wskazanym terminie skutkuje anulowaniem zamówienia. Jeśli Klient planuje dokonać płatności za zakup w terminie późniejszym niż 7 dni, zobowiązany jest poinformować o tym sklep przed upływem tego terminu.
9.2. Kody rabatowe:
Kody rabatowe w sklepie internetowym Helpomat są udostępniane na potrzeby akcji promocyjnych. Kody rabatowe mogą być wielokrotnego i jednorazowego użytku, informacje na ten temat zawsze znajdują się w treściach akcji promocyjnych. Kod rabatowy należy wpisać w przeznaczone do tego pole znajdujące się w widoku uzupełniania danych do wysyłki. Rabaty procentowe, zawarte w kodach rabatowych, nie obejmują kosztów dostawy, o ile nie są to kody rabatowe na darmową dostawę. Kodów rabatowych nie można ze sobą łączyć.
10. Ochrona danych osobowych
Sklep Helpomat pragnie jak najlepiej chronić dane Klientów. O tym, w jaki sposób dane są zbierane, przechowywanie, przetwarzane i chronione, można przeczytać w punkcie Polityka prywatności.
11. Regulacja końcowa
W sprawach nieuregulowanych właściwe jest prawo polskie. W razie pytań Klient może skontaktować się z obsługą Klienta sklepu.